مرجع کامل جزوات مهندسی کامپیوتری وبرنامه نویسی

programer

بزرگترن مرجع برنامه نویسی جزوات رشته کامپیوتر

بایگانی
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

html5

دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۰۴:۴۲ ب.ظ

 HTML5 چیست؟

سلام خدمت همراهان عزیز


 تا چند سال پیش کدنویسان برای کدنویسی پروژه هاشون همگی از HTML4 استفاده میکردند ، اما امروزه با روی کار اومدن HTML5 و پیشرفت چشمگیری که تو این نسخه از HTML میبینیم ، اکثریت از این نسخه ی پیشرفته استفاده می کنند .  نسخه ی ۵ اچ تی ام ال تقریبا همه چیز رو امکان پذیر کرده و هر قابلیتی که بخواین میتونید توی پروژتون پیاده سازی کنید .

 در این نسخه از HTML عناصر حرفه ای جدیدی اضافه شده که به مرور این عناصر رو معرفی میکنیم و نحوه ی کار با اونهارو آموزش میدیم . در ابتدا مرورگرها تا حدودی با این نسخه مشکل داشتند ، اما با توسعه ی مرورگرها ، نسخه ی ۵ محبوب تر از نسخه ی ۴ شناخته شد .

HTML5 از CSS3 بصورت کامل پشتیبانی میکنه ، در این نسخه عناصر و استانداردهایی وجود داره که به شما این امکان رو میده که بتونید یک صفحه ی وب با قابلیت هایی در حد یک صفحه ی طراحی شده با flashh یا سیلورلایت  پیاده کنید . از نظر پیاده سازی افکت ها و مالتی مدیا ، میشه گفت HTML5 فوق العادست و میتونه جایگزین مناسبی برای flash باشه . چراکه flash نیازمند نصب افزونه ها و برنامه های راه اندازی هست که ممکنه به عنوان مثال ، یک موبایل قابلیت نمایش محتویات یه صفحه ی flash رو نداشته باشه ، اما در هر حال قابلیت نمایش یک صفحه ی html5 رو داره .

شما با استفاده از HTML5 و CSS3 میتونید یک صفحه ی کاملا سبک و Full css کدنویسی کنید ، چرا که بسیاری از گرافیک  هارو میتونید با کد پیاده سازی کنید ؛ که این امر در سرعت بارگزاری صفحات بسیار تاثیر گذار خواهد بود  ؛ همچنین میتونید صفحات انعطاف پذیر و واکنش گرا طراحی کنید ، به گونه ای که صفحات در تمامی موبایل ها ، تبلت ها و … به خوبی نمایش داده شوند .

۹۵/۱۱/۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
ah.ghaderi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی